ID the Owner

My photo
Sungai Petani, Kedah, Malaysia
ada banyak silly experience. the conclusion is tak swag okey kalau takde silly experience. :)

Wednesday 26 September 2012

Rainy Day ^^

It has been a long time do not update about myself. So, today I wanted to tell something about. Something happened on this day. *ecehh! Bajet gila wa speaking English.

From morning until evening, the rain is not going to stop. Kalau stop pun it just for awhilelah. Tapi tersangatlah best bila angin bertiup kencang even agak cuak takut rebut taufan datang. Nauzubillah.  Then, tadi aku, Nelly, Aen and Anis buat kepala gila nak g redah je hujan yang at first renyai-renyai. Kita orang stop ah dulu dekat  public phone because Anis want to make a called. Nelly also want to do the same thing, but sayang seribu kali sayang… otaknya tidak mampu mengingati number phone her mom. Ish.. ishh. Nelly.. Nelly. Tapi memang gila betul kot. Kita orang terpaksa berhimpit-himpit nak tumpang public phone punya bumbung. Nak avoid hujan yang tengah lebat.
So kat situ ada dialog sikit. Agak sama.

Madi : Jomlah makan bakso dohh.

Nelly : Eh? Bukan Hayat habaq tadi kedai bakso tutup ka?

Agak spoilt jugak di situ. Hayat yang suka menokok nambah story.

So kat situ memang exciting gila nak g makan bakso. Siap bawak duit lebih 
nak g perabih dekat kedai bakso enn. Aku ni tak sampai hati nak tengok perut main irama sedih gila bhaii sebab tak sumbat makanan.

Madi : Jomlah makan dohhh.

Aen : Hujanlah…

Anis : Ha’aa.. hujannn..

Madi : Adoiyaii. Takpe biar aku g usher kedai tu bukak ke tak.

So dengan rela hati gila aku g lah redah hujan usha kedai bakso tu bukak ke dakk! Alhamdulillah… bukak jugak akhirnyaaa! Ecewahh. Gembira tak terkata.

Madi : Bakso bukaklah. Jom makan!

Aen : Jommm!

Semua pakat setuju nak redah hujan yang lebat bukan main lagi kan. Dengan rasa relaks bin selamber badak, kita orang jalan with the cool style. Even ada certain mata usher kita orang pelik. Ada kisahh doh? Kasut sekolah time tu, tak yah wa nak cakaplah… memang lencun. Sekali stoking diperap. Perghhh. Kalau bukak konpemm! Konpem bau kaw kaw punya! Letak dalam sungai pun, semua ikan boleh timbul. Muahaahaha. Okey tak lawak!

Then, time makan bakso time panas-panas. Perghhh! Memang gila best owwww!!!! Nikmatnyaa bakso kuu. Auwww!!!

Hahahaa. Tu je kot!

Madi : Esok aku tak nak datanglah!

Aen : Betuii ahh?

Madi : Betullah. Aku bajet aku demam ah nanti.

Anis : aku pun tak nak datang jugak!

Nelly : Aku pun.. kasut basah gilaaa baq hang. Dah laa bucur.

Madi : Jom pakat ponteng.

Aen : Kalau nak ponteng konpem awai-awai. Dah laa aku takde benda nak contact.

Madi : Heheehe. Konpemm ahhh!

Di situ kita orang berempat pakat tak mau datanggg! Yey! Ada perkara negative terselit disitu yehh. Mememeemememe. Ada kisah! Hahahaha.
So kesimpulannya, wa sanggup grab apa yang wa nak. Even terpaksa buat apa-apa je! Gila baikkan! Kan bagus kalau buat gini waktu nak belajaq! Belajaq kena usha! Nak Berjaya kena ada usaha! Tak guna doa panjang berjela tapi takde usaha langsung. Pasrah mu dihh sebelum usaha. Tak gunaa!

#good points *erkk. Ada relate ke? Ohohohoho. Tu je kot…
Akhir kata, it rainy day…. ^_^ Wassalam.

No comments:

Post a Comment